Beeldcommunicatie
Als beeldmaker wil je dat je beelden communiceren met de toeschouwer. Een stap daarvóór is het bepalen wat het doel van die communicatie is. Is dit bepaald door een externe opdrachtgever of komt het vanuit de beeldmaker zelf? Moet de toeschouwer aangezet worden tot kopen van een product, een tijdschrift of het werk zelf, of tot nadenken en (zelf)reflectie? Uiteindelijk maakt het natuurlijk niet uit wiens formulering leidraad is, als het doel maar gehaald wordt.
De workshop van vijf bijeenkomsten bestaat uit een aantal oefeningen in regisseren, kijken, componeren en associëren, waarbij de persoonlijke interpretatie van de beeldmaker niet achterwege gelaten hoeft te worden. De vierde bijeenkomst is expositiebezoek.
Verbale communicatie met de opdrachtgever (de docent) is het uitgangspunt, de invulling door de deelnemers is leidraad voor de onderlinge discussie over de resultaten.
Verder wordt aandacht besteed aan wat het toekomstige werkveld in zou kunnen houden en wat er van jouw rol als beeldmaker wordt verwacht.
De module bestaat uit 5 bijeenkomsten van elk 2,5 uur.
Ruud de Jong heeft als illustratief- en portretfotograaf in opdracht gewerkt voor grafisch ontwerpers, tijdschriften, reclamebureaus en theatergezelschappen. Daarnaast werkt(e) hij aan eigen projecten.
Aanmelden
Startdata en lesplanning
Nieuwe startdata volgen binnenkort.